In einer Gastwirtschaft in der Kolonistensiedlung Viereichen

  • Ei meer hònn doch e Werksmònnschaft, des is doch wie geschafft! Was ich em kaff hòn? Ei des geht doch dich nix oa! Simmer neigierich orrer was?


    Iwwerichens, ich war dann awwer dann doch uffem Brauereivebònd! Die wille des mol iwwerpriefe, ob meer do iwwers Ohr gehau werre! Awwer ehr glawe beschdimmt net, wen ich do getroff hòn! Net im Brauereivebond awwer im Schloßcafé!

  • Was hònn se dònn gesaat?


    lacht


    Nee, awwer des mit de Dings, des schdimmt schun, gelle! Die macht do erjendwelle Beroringe (Beratungen) und do an de Uniersidäd vun Kaisersburch halt se Vorlesinge.


    Ei jo, meer vediene jo net schlecht un meer sinn jo Mähnschder un die Fraa hat jo aa ebbes mitgebrung.

  • Jo, des muß awwer dònn schun e arich (arg) deires Kaffee sin, wo ehr do drin gehuckt (gesessen) hòn? Weil so ens (eine) des werd sich net mit em normale Kaffee sefriere gewwe un Schloßkaffee, des heert sich schun so richdich aan wie wònn de for e Tass Kaffee e halwer Daa schaffe mischt. Was eichentlich for "Vorlesinge", kenne die Schdorrende net selwert lese? Was gehe die dònn so long in die Schul!?


    Wie hònner des Geld eijentlich erausgebrung aus Bajar? die hònn doch denne dabbiche Keenich wo alsfort (immer) besoff is! Als Kunde wär' der jo net schlecht, awwer... Jo, alle. (Nun ja...) Awwer des is jo aa noch e Kommenischt, der däät jo do sich vollaafe losse, un dann därer dich enteichne...


    lacht

  • Mennsche eijentlich Traudel (d)aß Dich des so werklich ebbes aangeht? So richdich deier isses jetzt jerenfalls aa net! Oh Märe, Du froosch als e Zeich, was wääs dann ich, was die in denne Vorlesinge mache. Verleicht lests aus ehre Biecher vor, wo noch net gedruckt sinn, orrer so... Awwer hasch noch nie e Vorlesung im Kinno gesieh?


    in der Causa des Königs von Bajar


    Un raache un Fußball schbeele loßter enn aa net, gelle!


    macht sich eine Zigarre an


    Meer hònns halt erausgrieht...Wääsche wiemers gemachht hònn!? Ehr Brurer hats in Gold gedauscht und in de Absätz do eninngebrung...Wónn ich drs saa!


    Denne in Wiereminn (Wiedemünde) gehts awwer aa grad dreckich! Denne werd was bevorsschdehe, e Glick hònn meers hinnig uns!

  • Ei jo schunn, steht halt vore enner un babbelt, un die hucke drumerum, wie meer sellemols (damals) in de Schul beim Schullehrer.


    Jo, des wär awwer gar net so vekehrt.... Was ich do an Raach als schlucke muß, ich komm mer jo vor, wie e Schornstefeecher un sinn als schun vesucht selwer aanzefònge. Un Fußball... Entwerrer ehr sinn fort beim Fußball, orrer meer derfe die Veletzinge kureere.


    verstehend und gönnerhaft


    Ah, so hònner des also gemach... Do warener jo doch schunn ebbes raffeneert...


    Ich glaab, do hòmmer schun an annrer Stell driwwig gesproch, iwwer Wiereminn. Awwer do saasche was; erinner mich net droa, wiemer hann Rummele (Futterrüben) fresse misse und laurer so e Dreck , wo eichentlich Viehfurer (Viehfutter) is. Der Scheierschmònn der Drecksack der dreckig, was der uns oageduh hat, un demm sei Freind vun Sääfeschdää.

  • Nee, so simmer net, Do hassche Recht. Was wären meer des pòinlich, wònn de do im gònze Dorf as Zechpreller bekònnt wärsch, do mißt ich jo ònnerschwo in die Wertschaft gehn. Uff Kleeberich orer so un des sinn laurer Kreuzkepp (Katholiken) die wo do hucke (sitzen).


    Deckmols Märsi! (Vielen Dank.) Mach ich, Traudel.Redd eichentlich de Schindler heit owend im Radio? Weil, mißte doch aa ball werrer Wahle sinn for die Lòndkòmmer...

  • Ah desdewej zahlsche pinktlich.... Gut, as ich des wees!


    Oh bleib mer fort mit de Bolledig, wònn der redd, saarer nore werrer asser alles richdich gemach hat un so weirer, aaawer as meeer jetz trotzdem Oppre (Opfer) bringe misse un so weirer.... "Weil wir so ein hervorraachende wirtschaftliche Laache haben, muß jetzt die Biersteier um ainiche Pfenniche erheeht werden, dadamit das Steieraufkommen auch mit der wirtschaftlichen Entwicklung mithalten kann!" Ich däät mo geere wisse wie veel Geld meer do in Werreminn losse...

  • Jo, awwer verots ned.!


    Lachte, verzehrte seine Grundbirnenpfannenkuchen und nahm einen großen Schluck vom Bier


    Die Grumbeerkiechelcher sinn gar net schlecht... So richdich schee knuschprich un es Bier hat sich aa gebessert, des hat schun sie Zweck gehat, as ich do mol Beschääd geschdoß hònn.


    Jo alle, isch schun wohr, aß die so rerre. Es bier werd deirer, des isch jetz ned dei Ernscht!? Awwer wònns Bier deirer werd, dònn trink ich liewer noch enns meh - zum alde Preis...

  • Am späten Abend erreichte Bohuslava Blahakova die Kolonistensiedlung Viereichen und die nämliche Gastwirtschaft. Eigentlich hätte sie am Mittag da sein wollen, aber einsetzender Schneefall auf halber Strecke machte die Fahrt zu einer schier endlosen Odyssee über zugeschneite schlecht ausgebaute Landstraßen, denen atavistisch wie die Verhältnisse in Korland waren meist die Begrenzungspfähle fehlten, so daß der Straßenverlauf teils zu einem Rätselraten wurde, und wo sie vorhanden waren, waren sie mitunter aus Stein oder Beton, was auch nicht gerade zum Schnellfahren einlud.

    Prof. DDr. Bohuslava Bláhákova

    Leiterin des Instituts für Nordhanarstudien

    Ministerin für besondere Aufgaben (Korland) a.D.

  • Erkannte wer da die Tür hereinkam


    Sie sinn doch die Dings.. Allewei werrich verickt, do harrer jo doch die Wohret (Wahrheit) gesproch de Kurt, ich meine de Herr Schneider!


    zu Kurt


    Kurt, dreh dich emol erum, e Bekònndi vun deer!


    wieder zur Blahakova


    Was kònnich for Se dun? Sie verschdehn mich jo orrer muß ich met Ihne hochdaitsch plaure aß se mich veschdehn!? Weil des werd hart... Weil die ònnere do in de Gejend sprooche dorch Zufall net so veel ònnersch wie meer, aß mer hochdeitsch rerre mißt... Do sinn ich arich außer Iewing (Übung)!

  • Die Dings, ja die Dings, das bin ich in der Tat, das paßt eigentlich immer! Einen schönen guten Abend übrigens.


    schmunzelte


    Es geht so mit etwas Mühe, auch wenn der Dialekt für mich ungewohnt ist. Vielleicht ein Glas Bier und etwas zu essen, Bratkartoffeln mit Ei und Bratwurst vielleicht...

    Prof. DDr. Bohuslava Bláhákova

    Leiterin des Instituts für Nordhanarstudien

    Ministerin für besondere Aufgaben (Korland) a.D.

  • Dreht sich um


    Frau Professor, Ei was mache Sie dann do? Wònn ich alles gdenkt hätt awwer des net!? Gunnowend! Ja, hucken Se sich doch ebbes do anne bei mich!


    Ja wie sinn se dann eichentlich bei dem Werrer erauskomm, sinn se merrem Zuch gefahr und dann weirer merrem Waa (Wagen)?

  • Die Dings, ja die Dings, das bin ich in der Tat, das paßt eigentlich immer! Einen schönen guten Abend übrigens.


    schmunzelte


    Es geht so mit etwas Mühe, auch wenn der Dialekt für mich ungewohnt ist. Vielleicht ein Glas Bier und etwas zu essen, Bratkartoffeln mit Ei und Bratwurst vielleicht...

    Gunnowend, ei des hònnich jo gònz vegeß und willkomme do. Sie weere entschuldsche awwer dodruff warich net vorbereit. Blahakova heeßen Se, gelle!?


    Des hòmmer do. Kommt gleich! Awwer ich kennt Ihne aa Lewwerknepp mit Grumbereschdambes und Sauerkraut aanbiere, wònn se ebbestippisches vun do esse wille.

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!